VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Trädgårdsarbete

Kategori: Trädgård

Idag blir det trädgårdsarbete för hela slanten sen jobba ikväll... Jag vill göra om mitt land till flera mindre i "trälådor" men det verkar vara något jag får göra nästa år. Orkar inte det själv känner jag. Blir mer och mer trött och andfådd, det ska vi inte prata om.. Ja men som sagt det är inte långt kvar nu och värre blir det innan det blir bättre så är det och alltid varit;-)

Idag blir det land runt växthuset, nersänkning av gång i växthuset och lite rensning av jordgubbarna. Hinner jag och klarar av så ska jag flytta björnbärsbusken, den är hemskt taggig och gav mig ett gäng taggar i fingrarna igår när jag mest bara tittade på den..

I år har jag tänkt mig att odla:

  • Kiwiplantor och blåbär utanför växthuset
  • Tomat, gurka och vindruvor i växthuset
  • Jordgubbar som vanligt:-)
  • Morötter, sockärter, olika sorter sallat och rädisor
  • Salladslök, rödlök, vitlök och purjolök
  • Luktärtor och blåklint
  • Kryddväxter och dill
Sen får vi se om det blir som jag har tänkt mig också, för det är inte säkert:-)


En sommarbild innan vi tog bort ett av landen vid växthuset.


På gång att rensas..


Borta!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: