VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Fredag och syster yster är stängt..

Kategori: Vardag

Ja visst är det något speciellt med fredagar? När jag vaknar känner jag mig extra glad, pigg och kreativ. Det är oftast fredagar jag kommer på allt jag ska göra. Positiv och hurtig är jag nog som mest på fredagar.. Så idag har jag tänkt få ordning på tvätten, rensa min mail, baka bullar och småkakor, kolla efter elastiska koppel, köpa en blomma till min lerkruka, plocka blommor till min burk Izii gjorde sönder.. Visst verkar det kreativt :-) 
 



 
Syster yster var ju stängt.. De har ju fått nya ägare, får vi se hur det går för dem.. Tibrobor är rätt dömande så håller tummarna för att vi ska klara detta byte.. ;-) 
Läste en artikel i SLA för ett tag sen om just Tibro fenomenet "vi har alltid gjort så och kommer alltid göra så". Det handlade just om parkering i Tibro centrum.. Vad är problemet? Vi har alltid parkerat utanför Nordea i fel körriktining när vi tar ut pengar, det vet väl alla?! Klart det får plats fler bilar än vad markeringen visar utanför systembolaget.. och rakt fram utanför skoaffären är ju en perfekt parkeringsficka, inte utritad men ändå ;-) (även utmed kundvagnsparkeringen tycker jag, dock inte alla) Vid apoteket delar vi på handikappsparkeringarna, med eller utan tillstånd kallas jämnställdhet. Varför ha 2 tim begränsning på parkering i Tibro? Alla ska ha möjlighet till att åka bil till jobbet, alldeles för många redan som cyklar.. Ändra arbetstiderna till 2 timmar då.. 
Så länge det bara vistas Tibrobor i Tibro så är inte detta ett problem, det blir det däremot när det kommer folk utifrån med åsikter och ifrågasättande..
Låt oss göra som vi alltid har gjort och kom inte med nåt nytänkande här!! 
 
Oj vad trött jag blev nu, får nog vila en stund sedan sätta fart, får nog bli en att-göra-lista så jag kommer ihåg allt :-) 
 
Hej hej så länge!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: