VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Hej och hå!!

Kategori: Vardag

Instagram sammanfattar verkligen min dag igår.. Tillbringade förmiddagen på Elins Esplanad med Rossana, Gunilla och hennes dotter Vilda. Vi handlade lite nödvändiga saker då det var lönedag för Rossana. Köpte bland annat ett halsband till Filippa, en guldfisk då hon är familjens guldfisk :-) Hon gilla det jättemycket!! Tog en fika med många skratt, R påstår att jag och G pratar för högt... Fatta inget.. Härligaste var ändå G´s kommentar i en butik... Butiksbiträdet visar ett par jeans och undrar om de skulle va nåt för henne och hon svarar: "Nää de var alldeles för barnsliga, då tar jag hellre de som är för stora!" Så gött att butiksbiträdet hade just de jeansen!!! Haha!! Och att R inte berättar detta förrän senare!! :-) Ja väl hemma slängde jagihop lite bröd då jag är extremt trött på ljust bröd, tänkte prova glutenfrit men fy vad jobbigt det verka.. Dessutom tycker jag att glutenmänniskor gnäller alldeles för mycket och jag är ju inte sån så det passar nog inte mig :-) Hällde ut socker på golvet så jag var tvungen att dammsuga, det är verkligen farligt det där med dammsugare.. Blev fullständigt tokig och Cassandra undra varför jag dammsög.. Men är det bara min dammsugare som inte kommer när jag vill och vänder sig på rygg som nån j*la hundvalp.. Jag blir iaf förbannad.. Men det hjälper ju inte skulle mamma sagt men jag tycker det lättar lite.. 
 
Målade och färgen tog slut, nån som blev chockad... Bara in till staden och köpa mer, passar på att köpa tapeter till Thyras rum då tänkte jag. Hennes väggord kom igår oxå det kommer bli rikigt bra men hur jag nu ska få det på väggen fattar jag inte.. Va ju tvungen att överdriva lite eftersom jag kunde, så beställde ett som var 175cm.. Mmmm..
 
Hade så hemskt fula naglar igår så fick ta på mig mina "bad nail days" handskar ett tag, så det inte skulle hamn massa nagellack i brödet :-) Ni vet jag hatar när det sitter deg på hela händerna. Men jag har nu målat om naglarna så jag kan vistas bland folk igen. 
 
Filippas utvecklingssamtal gick kanon, så redig tös jag har!! Bara positivt!! Sen fick hon följa med runt Tibro och hämta paket, hon älskar att följa med sin mamma runt och göra sånt. Hämtade böcker på pressbyrån som jag köpt. 
 
Var tvungen att köpa när de pratat om den på Nyhetsmorgon.
 
Fyllde på min Liza Marklund samling oxå..
 
Hade även besök av Kalle, Titti, Alice och Eddie igår vi fikade och öppnade present de hade med sig, så fina kläder. dagen rullade på i rätt hög fart så mycket mer hände väl inte igår.. Syrran ringde, fanns visst ingen anmälan.. Blir lite trött på folk måste ja meddela.. 
 
Ja då var gårdagen sammanfattad och det är dags att ta tisdagen vid hornen.. Bring it on!!
 
 
 

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    HAHAHAHAHAHA...Tack för att du så vänligt berättar för världen om mina fantastiska ljuspunkter! Och tack för attjag fick uppleva gårdagen igen...skrattade fan så jag satte mitt bär i halsen!!!

    Det där med hundarna är galet.....har en rolig berättelse om detta jag ska berätta nån gång om jag minns...bra insändare btw!!

    Svar: Varsågod!!
    Den storyn vill jag inte missa kände jag.
    LillaLilja

    2012-08-28 | 10:39:20

Kommentera inlägget här: