VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Hon kommer med solsken till mig!!

Kategori: Vardag

Slår upp ögonen och vad ser jag??!! Solen!!! Snälla sol stanna hos oss hela dagen!! 
 
Igår var jag och Cassandra och inhandlade en solstol till... Ja det kan en fråga sig varför men jag passade på när jag hittade en... Letat efter en sådan men ej funnit en till vettigt pris och så säger en kompis till mig att de finns på Clas Ohlsson... Lite snopen jag blev.. Så vi for in och köpte den sista som de hade och de fick leta ett tag på lagret innan de hitta den.. Fattar inte varför denna stol inte har blivit en "måste ha" i sommar... kan det vara vädret som gjort att det blivit så... Ja nu har jag iaf två solstolar eller relaxstol som den tydligen kallas. Ett kap då denna hade en fin dyna som tillbehör :-)
 
 
När vi ändå var inne i skövde blev det lite shopping oxå.. Bara på rean :-) Kollade in höstmodet, mycket "tant" för min del men annars sköna färger. Cassandra köpte sig ett par gråa stretchjeans, kanonsnygga och bra basplagg. 
 
sen var det fort fort hem och iväg till BVC för viktkontroll. Det såg fint ut 4500g väger dockan nu och var 55,5cm lång.
Thyra har även fått en liten kompis, vi hälsar lilla Alice välkommen till världen och grattis mamma och pappa!! Hoppas vi får träffas snart. 
 
Utnyttjade svärmors vilja att hjälpa till igår och sätte henne på att plocka av lite vinbär tillsammans med mig. Det resulterade i 20 burkar vinbärsgelé och idag tar vi av de svarta vinbären får vi se hur mycket det blir av det. Igår kväll var jag tvungen att skriva en "att göra" lista för det bara snurra med saker jag ville få gjort i helgen. Det är det bästa när det blir så att skriva ned det på papper så släpper en det från hjärna en stund. 
 
Tänkte börja träna oxå... Zumba och eventuellt Box. Inte vinboxen menar jag inte nu.. :-) Startar iaf vecka 37. Häng på vet ja!! Ska försöka få in stavgången oxå men det är svårt, tiden bara rinner iväg om dagarna.. Hinner inte riktigt med.. Men tänkte ha bestämda dagar som jag går med stavarna så jag får in det sen hoppas jag att det ska sitta där att en måste ut och "stava". Det är ju det alla säger att de måste ut för annars mår de inte bra... Drabba mig då snälla!!! 
 
Idag tänkte jag och Cassandra åka till Hem&Hobby och kolla lite. Vi ska köpa tygstumpar till geléburkarna :-) Sen ska vi vara UTE hela dagen om bara solen vill vara framme hela dagen.. 
 
Läste precis SLA och ett måste är ju horoskopet:-) Där stod det att jag sjulle ta det lugnt och om jag inte hade någon fest inbokad så skulle jag ordna en själv. Låter ju kanon!! Så nu tjejer får ni hålla i hatten för här ska det fixas party :-) I Peters horoskop står det att han ska koppla av och pyssla om sig själv men det kan han glömma!! Och för det andra så tror han inte på horoskop och då spelar det ju ingen roll.. Nu är det morgonpromenad på schemat, vi ses i solen!! 
 
Catch the day for god sake!!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: