VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

J*lar säger jag bara!

Kategori: Vardag

Nu är jag riktigt upprörd!!! J*la gubbar säger jag bara!! Ute och går med hundarna och släpper dem utmed en äng. Boston och jag står och väntar(som vanligt) på Izii medans hon ska äta lite gräs. Då ser jag en gubbe komma en bit bort så jag ropar på Izii så jag kan koppla henne. Hon kommer skuttandes med en gång och får beröm utav mig för sin lydighet :-) 
Va skriker gubben då tror ni? "Har en sådana hundar ska de va kopplade" Åhhh jag tände på alla åtta kan jag meddela, men ni som känner mig vet vad det betyder.. Diskussion!! Jag förklarade att det har inte med rasen att göra utan oftast ägaren. "Nej fan heller" skriker han då.. Snacka om behov av samtalsterapi tänkte jag och gick vidare... (svor allt lite medans jag gick och funderade på vad han kunde haft för diagnos). Sen går vi över kyrkefallavägen hemåt och där står han igen och ger sig inte!! Nu blir jag vansinning!! "Flytta på dig då" skriker jag. Nej han vill att jag ska gå åt ett annat håll!! Ni kan ju tänka er hur arg jag är i detta tillfälle... Jag fortsätter gå och slänger ur mig det värsta... "Usch för dessa människor" ja det var det jag fick fram... Så arg som ett bi hem, upp till datorn och in med en insändare i SLA!! 
 

Blir så upprörd över personer som dömer hunden efter håren.
"När en har sådana hundar skall de vara kopplade!" Sådana hundar? Så bara för att jag har Rottweiler och en blandning mellan Amstaff/Boxer så ska jag ha dessa kopplade. Lagen säger att hunden skall stå under sådan lydnad som om den vore kopplad. Precis så var det denna morgon när jag var ute med mina hundar. Så fort jag fick syn på en person på håll kopplade jag upp dem. Alla som känner mig och mina hundar vet att de är snälla och att jag aldrig skulle sätta dem eller någon annan i en obehaglig situation.
Så idag blev jag riktigt arg, helt oprovocerat tror du att du har rätt att skrika på mig för mina hundars ras. Jag blev så arg, besviken och ledsen att du fick mig att skriva denna insändare så fort jag kom hem. Vi hundägare måste få vistas ute fast ni är hundrädda. Säg det istället på ett vänligt sätt så lovar jag att du blir bemött lika vänligt.

Nu är jag lugn igen och ska äta frukost, mitt goda hembakta bröd!! 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hemskt med sådana människor!!

    Svar: Ja och de finns alldeles för många av dem har jag hört..
    LillaLilja

    2012-08-28 | 10:33:22
    Bloggadress: http://Hasselqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här: