VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Kvällsmat

Kategori: Mat och recept

Ja det är den ständiga frågan:Vad ska vi äta? Så jag har länge kört med matsedel för middagsmat men så här när en är ledig så blir det problem med kvällsmaten... Smörgås är inte okej hemma hos oss. Fast jag kan tycka att det funkar ibland men inte mina barn.. De vill alltid ha lagad mat..
Så idag har jag gjort även en kvällsmatlista bara för att kunna titta på när idéerna är få.. Kan göra den hur lång som helst för det finns oerhört mycket recept, men jag börjar så här tänkte jag. 
 

Risgrynsgröt

Räkmacka 

Kräm och smörgås

Bakad potatis med röra

Wrap med kyckling

Grekiska färsspett med tzaziki www.recepten.se

Hamburgare

Soppa

Kebab i pitabröd

Kebabrulle(tunnbröd)

Kebabsallad

Omelett (ugnsomelett med svampstuvning) www.recepten.se

Pizza

Korv med bröd/Korv i rulle

Varma mackor

Wok

Stekt lövbiff med chili explosion www.recepten.se

Pannkaka

Crêpes med svamp/skink/bacon vad som finns hemma.

Scones

Pastasallad

Pasta med räkor

Minipaj med olika fyllningar t.ex. spenat- och fetaost /bacon- och ost

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: