VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Måndag 20 augusti 2012

Kategori: Vardag

Idag är det skolstart för Filippa så nu är allt som vanligt igen, 10 månader kvar till nästa sommarlov.. Känns inte så långt... Skönt att få in rutiner igen faktiskt. 
 
Igår var jag med Ivarsson i Hjo och fika på moster Elin och även Emelie och Christian med familj, Patrik, David och Agneta. Blev rätt mycket prat och sedan var vi uppe hos Agneta i hennes nya lägenhet. Snyggt inrett som vanligt när det gäller henne :-)
 
Målar´n var här igår oxå så ny är halva huset målat och det blir så fint!! Nu ska jag bara förstöka gräva upp landet på framsidan så det ser lite trevligare ut... Det blir grus och ormbunkar på framsidan hädanefter, hoppas det passar in bara.. 
P provade bärselen igår och Thyra var supernöjd :-) hon höll huvudet jätte stadigt så snart så.. sitter hon vid matbordet och hjälper tjejerna med läxorna. 
 
Eftersom jag tycker det är så besvärligt att skicka bilder till mailen för att sedan lägga upp dem här så tänkte jag lägga ut Instagram istället. Kan ju fortfarande inte blogga från telefonen, men det blir ju en del bilder på Instagram så.. kan ju även de som inte följer mig där se bilderna jag lägger upp ;-) Dock missar ni alla härliga kommentarer och diskussioner som förekommer ;-) 
 
Ja en blir ju som sagt inte förvånad längre... Att en inte kan försöka och bete sig som vuxen iaf.. Vet att det kan vara svårt men vissa oskrivna regler finns det ju faktiskt och majoriteten klarar av att leva efter såna. Sen är det den lilla klicken som tror att de är mer än andra och behöver bara rycka på axlarna så försvinner det... Märkligt att de aldrig kommer ur rondellen... Finns ingen som kan ta dem ur den heller förutom de själva.. 
 
Jösses mössa säger jag bara... Vissa behöver nog se sig för innan de kliver över vägen... 
 
HA! Såg nu när jag skrev rubriken att vi vanliga människor får barnbidraget idag :-) Andra får några dagar tidigare tydligen... Märkligt att en ska särbehandlas även med sånt.. :-) 
 
Goodday mate! Let´s put a another shrimp on the barbie! 

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    hahahaha...ja jag fick ju den 17 tror jag allt *s* Herregud det är jobbigt att alltid få allt före alla andra!!
    Instagram e grymt ju!! Mera fikabilder tack jag å skithungrig.

    Svar: Ja de kan ja tänka mig att du ska få SÅ tidigt!! Ja står för fikabilder och du för motionbilderna verkar de som... :-)
    LillaLilja

    2012-08-20 | 08:37:22

Kommentera inlägget här: