VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

onsdag 29 augusti 2012

Kategori: Vardag

Nu har jag 25 minuter på mig innan klockan ringer för Cassandra. Thyra väckte mig 05.58 och nu har jag hunnit ge henne lite mat och betalat räkningarna.. Måste vara bland det tråkigaste en kan göra med pengar.. Men det måste göras och då är det bara att bita i det sura äpplet som räven sa.. Eller hur var det.. *funderar* Haha!! Kommer ni ihåg tiden innan smilegubbe? *Ler* jag var en flitig användare av *:an. Cassandra undrade häromdagen hur vi gjorde utan mobiltelefonen när jag var i Filippas ålder. Ja vi ringde från telefonkiosk.. Hur ser en sån ut frågar hon då!!! Men hallå så gammal kan jag väl ändå inte va så min egna dotter inte sett en telefonkiosk... Googla (bästa som finns btw) och till min lättnad säger hon "Ja en sån" Puh, hon visste va det va för nåt.. Men då funderade jag lite... var folk hemma mer då? Jag kan ju inte sitta vid hemtelefonen så fort barnen inte är hemma ifall de ringer.. Gjorde min mamma det? 
 
Jag gårdagen utartade sig bra trots oddsen där på morgonen.. Var hos pappa på en kaffe och fick agera lite sjukvårdsrådgivning. "Har läkaren skrivit ut tabletterna så finns det nog en tanke bakom dem, att du ska äta dem kanske..." "Motion är bästa medicinen står det här när jag googlar" Pappa: " ja jag får väl äta de där tabletterna då men det där med motion tror jag f*n inte på." Mmm..
Snälla Gud om du finns gör inte min pappa dement, det skulle ta kol på mig... och hans fru.. 
Ja fast vi har rätt roligt ihop oxå och det överväger oftast hans envisa åsnebeteende. 
 
Planterade min fina bamu och fyndade både det ena och det andra på Netto igår, bl.a en lampa att sätta på boken när du läser:-) Vilken grej!!! Min wormlight som jag döpt den till :-) 
 
Fika med Kicki låg på schemat och då blir det fika ska ni veta:-) Jag tänkte att här är det bäst att ladda med mycket kaffe och kakor.. Hon vann som vanligt och gled in med två bakelser.. mina brända bullar och snittar blev helt plötsligt nästan patetiska men de tog slut :-) Vi ska ju börja träna så det var lugnt. 
Inte nog med fika med Kicki så gjorde Peter en äppelpaj, jag är inte så förtjust i äpplepaj men fick ner två bitar iaf.:-) 
Försökte måla det sista i rummet igår med tyvärr var det en liten på knappt 5 kilo som bestämde att nej det ska du inte alls!! Så hon såg till att jag satt i soffan med henne i knät.. ni ser, styrd av 5 kilo.. 
 
Nu är det onsdag med dimma och förmodligen svinkallt så ta på er ordentligt! 
 
Tänk nu på detta inför vintern! 
  • Har man ingen mössa så blir man förmodligen förkyld.
  • Är man förkyld så blir man troligen hes.
  • Är man hes så måste man viska.
  • Den som viskar han ljuger.
  • Ljuger man så åker man i fängelse.
  • Åker man i fängelse börjar man troligen att knarka.
  • Knarkar man så dör man.
  • Så glöm för sjutton inte mössan!
(Cassandra vågade inget annat när hon var mindre, fängelse... Fy då...) :-) 
 
Där ringde klockan så då var det dags!! 

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Ja Malin, jag fick sitta vid telefonen i fall ni ringde. hahaha...va dumt !

    Svar: Jisses... Men det var alltid rent och snyggt hemma :-)
    LillaLilja

    2012-08-29 | 08:12:28

Kommentera inlägget här: