VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Sönda va de ja!!

Kategori: Vardag

Söndagen var kommen och jag känner bara, f*n va jag är bra!!! Inspireread av Gunilla tror jag :-) Take it or leave it!! Lite stå upp för dig vore önskvärt men alla människor är olika och det måste få va så.. Hur mycket jag än vill ändra på vissa så går det inte.. nej jag är ju som jag är så det så.. Förr försökte jag jämt att hitta mig själv, hur vill jag och vad tycker jag osv.. var ofta påverkad av andra och deras åsikter och trodde jag tyckte de samma.. Det är en j*la grej att försöka tänka själv och inte påverkas av andra.. Döma hunden efter håren är jag oxå väldigt duktig på fast jag vet så väl att en inte ska göra det... Det är som sagt extremt svårt att göra rätt hela tiden men stanna upp och tänk... Funkar jätteofta för mig.. Ha inte så bråttom fast du tycker livet leker.. Lekar kan bli farliga och sluta med gråt.. det vill väl ändå ingen...  
 
På tal om dessa saker så var jag med min 13åriga dotter på banken i fredags och fixade bankkort till henne och sedan gick vi till fotografen och ordnande kort till idkort... De ni!! Jisses säger jag bara, längre än mig är hon oxå.. Kände mig så barnslig bredvid henne på banken.. kort och tjock med taskig klädsmak.. 
 
Blev mega stolt över min "lille"bror nu på morgonen också, när jag öppnade hans CV och personliga brev han fick i uppgift att skriva igår.. Så bra skrivet att jag höll på att börja lipa.. nu får vi verkligen hoppas att han får jobb också. 
 
Nu är det på med kläder och sen iväg till Rankås för veckan tipspromenad. Jag gillar bingon bättre men fikat är bäst :-) 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hoppas din dag blir bra!!! :)

    Svar: Tack Ida! Det blev den faktiskt, målade som sagt om matsalen :-)
    LillaLilja

    2012-08-26 | 10:20:11
    Bloggadress: http://hasselqvist.blogg.se/
  • Gunilla säger:

    Att tänka själv är fan det svåraste som finns för oss människor, jag blir förvirrad varje dag!!! Kort och tjock med taskig klädsmak är förövrigt något väldigt bra om du frågar mig!!! Hoppas söndagen blev ljuvlig...jag ska försöka skriva om min på ett fint å poetiskt vis nu!!

    Svar: Haha!! Ja det är f*n inte lätt att va människa och vuxen på de..
    LillaLilja

    2012-08-26 | 22:34:36

Kommentera inlägget här: