VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Lördag och Pepparkaksbak

Kategori: Vardag

Ja idag har jag lovat att baka pepparkakor så Filippa får äta lite deg ;-) Spelar ingen roll hur stora de blir så är det nåt alldeles extra med pepparkaksbaket liksom. Får vi upp ångan ordentligt så kanske det blir lite lussebullar också. Annars är det en rätt lugn lördag vi vaknar upp till. P har redan åkt till jobbet för flera timmar sen, skönt att komma hemifrån lite för honom ;-) 
 
Igår var det den traditionella fredagsfikan på Villann´s som avslutades brutalt av ett okänsligt svin. Som sagt kommer jag inte heller ödsla någon energi över honom mer men han gapa verkligen på fel personer ska han lugnt få veta!! En behandlar inte folk hur man vill utan bli straffad för det.  
 
Ja till något mycket trevligare. Lucia med Tibro handbollsklubb är väl ändå det finaste luciatåget!! Wohoo!! säger jag bara. Underbart fint, Thyra var helt chockad. Så många som sjöng för henne:-) Och jag vann på lotter!! Helt otroligt!! Det enda jag önskade vinna, vann jag!! Har aldrig hänt så turen kanske har vänt.. Ja det var en trevlig tillställning alldeles lagom så tack till alla er som kämpat med detta!!
 
Hem och ordnade lite kvällsmat och Hamilton fick avsluta kvällen. Antingen har jag blivit mättad på svenska filmer eller så var inte denna Hamiltonfilmen så bra. Fast de som sett den innan mig har sagt precis tvärtom.. Ja eller så var jag inte egentligen på film humör. Nu har jag sett den iaf:-)
 
Tänkte ägna ett helt inlägg åt dumma vuxna som säger sig gör allt för sina barn. Men idag har jag inte den tiden så det får bli vid ett senare tillfälle. Det kan ändå vara på sin plats att börja tänka om och rensaka sig själv. Tror du att du har ribban för bra föräldraskap i rätt höjd, bara för att du har stämpelkort på Stellas lekland och Arenabadet så lovar jag att ribban ligger på backen egentligen. Du är fel ute tyvärr.. Föräldraskap handlar inte om det, tyvärr.. Hade ju varit väldigt smidigt annars, för att vara förälder är inte en enkel match alla gånger.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lina säger:

    Halleluja! Amen! Och alla ord man kan komma på! Du har så rätt så rätt! Spara pepparkakor till mig ;)

    2012-12-08 | 09:43:46
  • Elin säger:

    Föräldraskap är mkt mer än arena o Stellas kan erbjuda, om man trodde föräldraskap gällde att flänga runt m sina barn fr morgon t kväll fr födsel t död så tror de fel. Väntar på inlägget!!!!!

    2012-12-08 | 16:34:33

Kommentera inlägget här: