VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Denna eviga måndag och den efterlängtade fredagen.

Kategori: Vardag

Måndag måndag måndag.. Den första dagen i veckan i modern tid. Den dag vi börjar banta eller slutar röka. Fast många metoder idag säger "aldrig på en måndag". Ibland kan jag undra om det bara finns måndag och fredag hos mig. Är det inte måndag så är det fredag. Mycket märkligt det där. Det är som om de andra dagarna bara flyter med utan att ha någon större betydelse. Hur ofta brukar en säga äntligen tisdag? Fredagen däremot är oftast efterlängtad! Tror nog allt att vi ser fler leenden på fredagar än måndagar.. En unnar sig mer på fredagar än måndagar, handlar till helgen och det slinker ned lite extra... det är ju fredag...

Hur vet vi då att det är fredag???
Jo för mig som bor i Tibro är det inte svårt... Det är torgdag!!
Nu är det ju inte bara det som gör att vi vet att det är fredag här utan även detta:
1. Finns ingen parkering när ICA.
2. Det går knappt köra bil förbi systembolaget.
3. De som inte ska köra bil, är alla ute samtidigt.
4. Inte nog med att det är lång kö i affären, du träffar på ALLA under denna dag.
5. Alla regler, både trafik och vett och etikett, är som bortblåsta.
6. Hysterin är på topp!
Det är som "solen skiner och det är vackert väder" kan vi säga.
Härligt!!
Jag tycker att vi ska göra måndag till helgdag också. Så blir tisdag den första dagen på veckan! Tror allt att det skulle klinga bättre! Vardagen har ju fortfarande majoritet..
Om detta inte fungerar så skulle jag önska ansöka om en extra dag i veckan. Den ska vara helgdag och bestå av fint väder! Då menar jag både varmt och sol.. Fast inte mer än 20 grader varmt, det räcker den dagen..
För er som inte hänger upp er så på dagarna utan tycker att det får ha sin gilla gång,har jag precis läst ut en lite annorlunda bok som jag kan rekommendera:
Señor Peregrino av Cecilia Samartin
Jag fick låna den av min vän Kicki:-)
With love ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: