VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Vem är det som bloggar?

Kategori: Vardag

Alla skulle jag svara... Men det är klart att det finns de som fortfarande sitter och funderar som jag har gjort ett tag. De finns också de som är helt emot detta, av olika anledningar. Men är de onormala?


Blogg defineras bl.a som webbdagbok, tillbaka i tiden var dagboken det hemligaste som fanns. En oskriven lag säger att det är ett allvarligt övergrepp att läsa någons dagbok. Idag väljer vi att öppna våra dagböcker för världen runt omkring oss. Frågan är dock om vi skriver våra dagböcker på samma sätt idag som förr. Är vi ärliga ut i fingertopparna? Nej jag tror inte det och varför är vi inte det? Är det just för att vi skriver så hela världen kan läsa...


Hur tänkte jag när jag valde att starta denna blogg?


Jag är inte en "åsiktsfattig" person, så skriva vad jag tycker och tänker är inga svårigheter. Det är ju just hur mycket jag kan tycka och tänka. Får alla tycka och tänka om det jag skriver? Jag kanske kommer ta illa vid mig om någon inte har samma synsätt som jag.


Jag kan inte sitta nu och "slå mig för bröstet" och säga att jag låter alla tycka och tänka som de vill men försök vara lite mer ärlig. Ta inte åt dig om du inte tycker samma som någon annan. Känn efter.... är det så viktigt att passa in?

Jag har inte svar på alla frågor, allra minst vad som är normalt eller onormalt. Men jag kan tycka att du är onormal och allt jag gör och säger är normalt.


Detta inlägg skulle kunna bli precis hur långt som helst men frågan va ju ändå vem som bloggar. Jag säger alla vad säger du?



Tips på en härlig föreläsare Charlotte Signahl.


With love ♥




Kommentarer

  • bruden i skogen lååångt från samhället.. säger:

    ja det finns inga normala. bara du & jag. inte ens dom vi ärvt generna ifrån är normala enligt våra åsikter så det är ju konstigt de här. o BARA dom som tycker o tänker som oss FÅR tycka o tänka överhuvudtaget för dom andra tänker inte ens. men jag ser framemot gravidbilder o mest av allt åsikter ;) o så är de väl på tiden att säga grattis till lillfisan som bara äter köttbullar som en karl kan ;)

    2012-02-25 | 14:28:05

Kommentera inlägget här: