VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

I hate mondays..

Kategori: Vardag

Måndag morgon är alltid måndag morgon... Kommer ihåg en plansch som var så populär när jag var mindre eller om det bara var vi som hade den, med en apa och så stod det "I hate mondays". Fast den som hatar måndagar mest är väl ändå denna otroligt söta figur:
GARFIELD!!
 
Haha... Så söt han är!! Ja det är ju bara måndag en gång per vecka så det får gå då.. 
 
Igår regna det lite... Vi åkte till Marieberg Galleria och shoppade kläder till Filippa. För det var verkligen bara hon som fick kläder :-) Jag är inte så sugen på att köpa något till mig själv just nu och Peter ville inga ha... Liksom Marquz.. Cassandra var inte med och bebis har inte kommit fram än :-) Ja så Filippa var den lyckliga denna dag.. En nästan ny sommar garderob fick hon ihop när mamma var på shoppinghumör! 
 
När vi kom hem framåt kvällningen var det fina vädret tillbaka!! Så skönt men vad blött det var i gräset!! Fick ja känna på när jag fick springa ut i det då Boston anföll en grävling på grannens tomt.. Trodde först han fått frispel och skakade en av våra katter men när han släppte såg jag att det var en grävling.. Det var en unge såg det ut som men j*lar vad rädd jag blev.. Tycker grävlingar är otäcka alltså.. Så då var det ju bara och försöka få tag på någon som kunde ta hand om en förmodligen skadad grävling.. 
Om detta skulle hända er någon gång så kan jag säga att det är inte så smidigt en söndag vid halv tio på kvällen.. Inte lätt att få tag på någon då kan jag säga.. 
 
Nu ska jag försöka få ut en humledumle eller vad det nu var de hette... Otäckt stor getinggrej av nåt slag.. Tydligen ofarlig men det låter som ett jetplan när den kommer flygande och den satt och rapa i gardinen förut så den stod rätt ut!! 
 
Sen får vi se vad denna dag har att bjuda på... Present ska införskaffas till en god vän som bara förtjänar det finaste :-)  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: