VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Torsdagen den 19 juli 2012

Kategori: Vardag

Nu har vi sovit första natten hemma och jösses mössa vad skönt det var. Inga skavsår efter sängramen eller liggsår efter galonmadrass. Härligt att veta att Kss eller Skaraborgs Sjukhus Skövde som det så fint ska heta, ska spara in ett antal miljoner. Jag, Filippa och Cassandra bestämde igår att om vi vinner massa pengar ska vi fylla BB med sköna sängar, kuddar och täcken. Mjukt toapapper och "låga" toaletter. Men de hade fixat till det bra med maten för en annan som är överviktig, den var så otäck att den knappt gick titta på. Sjukhusdiet eller vad kallas det... 
 
Ja efter alla måsten så var det äntligen dags för Tyra att komma till världen. Det gick fort när hon väl bestämt sig dock inte helt smärtfritt men det är så det ska vara. Känna att en lever om en får uttrycka sig på det viset. 
Värk i ryggslutet började vid 19.50 när Tage och Marquz klev innanför dörren och skulle äta kantarellsmörgås tillsammans med oss. Var på väg in till förlossningen runt 21.00. 23.38 var det klart. Jag tyckte allt gick jättebra men utan Peter hade jag gråtit.. Nöjd att jag inte hade någon smärtlindring alls denna gång, skulle prova lustgasen men det gick inte. När masken kom över ansiktet fick jag en sån där olust känsla, blä! 
 
Thyra föddes måndagen den 16 juli 23.38 och vägde 4145g och var 52 cm lång. 
 

Nu är det nog dags att väcka pappa och dotter. Jag är hungrig och sugen på en morgonpromenad :-)
 
 

Kommentarer

  • Ida säger:

    Shit vad fort det gick!

    Svar: Ja Ida hon ville verkligen ut och så fick det bli! :-)
    LillaLilja

    2012-07-22 | 11:11:48
    Bloggadress: http://hasselqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här: