VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Efter regn kommer solsken!

Kategori: Vardag

Det fick bli lite shopping igår för mig och Cassandra, jag köpte mig tre klänningar... Får vi hoppas att jag kan använda de i år också. Fast en är inte för min stora mage utan tanken är att den ska passa efter :-)
 

 
Packade upp lite saker från Peters "samling" lite bestick och glas, så nu behöver vi ett större vitrinskåp. Mejlade på det stort vitrinskåp igår i ek som tanken är ska målas om till vitt men det var tydligen jobbigt sa P.. Men jag ska allt visa honom hur enkelt och billigt det blir! 
Nu letar jag bestickhållare/fack som alla äldre har sina bestick liggandes så fint i lådorna på vitrinskåp/linneskåp. Men det var värst svårt att hitta precis det jag hade tänkt mig, vad konstigt... Att det aldrig blir som jag tänkt... 
 
Samlingssaker som en får under sin uppväxt blir oftast aldrig färdiga så nu ska vi försöka få ihop resterande glas och bestick... 
 

Dessa glas Iittala Kalinka är snygga tycker jag men det fattas dock 4st grogglas, 3st whiskeyglas, 4st snapsglas, 12st vinglas, 12st sherryglas och 12st champangeglas. Så har ni något stående som bara skräpar så är jag intresserad..
 
 
Även bestick av märket Gense Lord är av intresse. 
 
Målade tånaglarna i en ny häftig färg som Cassandra har köpt. Det bästa med att ha flickor, nackdelen är att du själv inte har något för dig själv... 
 

10:- på Hem&Hobby, helt okej än så länge...
 
Nu ska jag göra något nyttigt även denna dag :-) Tvätta bland annat då jag nu IGEN inte har ett klädesplagg i garderoben som passar över magen... Kanske kan ha en av mina nya klänningar nu när solen tittar fram :-) 
 
Lite Melissa Horn och sen ut på promenad med de små odjuren!! 

Härligt att gräva på stranden bättre än i gräsmattan, då får en alltid skäll.. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: