VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Nu fyller vi dagen med lite life!!

Kategori: Vardag

God morgon är det verkligen idag, vaknade helt utvilad sovit hela natten utan vakna... Måste varit väldigt trött och mätt. :-)

Vilken rolig tidningsläsning det var idag, massa fina bilder från skolavslutningar och student. Trevliga sommarbilder med glada människor som ler bara så där som en kan göra när en är riktigt lycklig.
Tittar ut och undrar hur många leenden som sitter kvar idag.. Fast kanske skönt att vakna första dagen och bara få va. För visst stressar en ut så fort solen tittar fram för att vi måste ta vara på det lilla vi får.. Konstigt det där.. Sist när solen sken låg jag faktiskt kvar inne i soffan och tänkte att nej jag ska inte ha dåligt samvete för att jag inte utnyttjar solen idag. Det hade jag ändå och fortfarande tänker jag på det som ni märker.. En dag av hela livet hänger jag upp mig på att jag inte låg i solstolen eller iaf var ute när det var fint väder...

På tal om dagar så fick mina döttrar sina sommarpresenter igår och de var uppskattade verkligen :-)

Halsband från LillasysterE som har otroligt fina saker. Tror jag hitta sidan genom ett halsband som Maria Montazami hade på sig på någon bild jag såg :-)
Fick förklara för Cassandra hur jag tolkade texten och hon tyckte det verkade okej :-) Haha!!

På tal om Maria Montazami, så måste jag hålla med en annan person som tycker att det ska ges ut en citatbok efter henne. Ja verkligen för visst har människan härliga uttryck för sig...
Här kommer några utav dem:

”Det tar aldrig slut, man kan titta så långt ögat når.”


”Lungt och stilla… med vissa vågor. Som hoppar fram lite då och då”


”Romerska bågar, som är en väldigt gammal, klassisk egyptian grej”


”Tummen upp för att hoppa ner i ett svalkande dopp, det ger en känsla av…… kallt”

 

Hennes kommentarer om familjeekonomin är också bra:


”Vi har ett fantastiskt system. Han betalar allt. Toppen!”


”Först skulle jag betala med mina egna pengar men så tänkte jag, nej, Cameron får betala det. Nu börjar jag bli ganska ekonomisk med mina egna pengar av en orsak, fast det kommer från samma källa. Jag tycker det är jätte kul att spara pengar!”

Om sin mamma:
”Hon har konserverats väldigt bra”

Ett annat citat från Maria:

"Hellre lång och snäll än vacker, mellankort och elak."

Underbara Maria!!

Följ hennes blogg vet ja då ler du varje gång:-)

Maria Montazami

”Utan läppstift känner jag mig exposed, rädd och nervös.”


Dags för frukost för utan den kan det bli som en annan mindre älskad hollywoodfru en gång sa:

”Anna ska må bra, för om inte jag mår bra så är det ingen annan i min omgivning som kommer att må bra”. GAA!! En riktig skata de där Anna...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: