VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Ny tandborste och rena lakan...

Kategori: Vardag

Vad skönt det är när en kommer till skott och slänger tandborsten och tar fram en ny... Skönare tandborstning får en allt leta efter ;-) Det och gå och lägga sig i nytvättade lakan. Helst ska de ha hängt ute på tork... Underbart!!

Idag var en gammal vän på besök, mycket trevligt och det kändes som igår faktiskt.. Timmarna bara flög iväg... Pizzakväll på Volvo och vi tog efter, så det fick bli pizza från Centrum pizzeria ikväll..

Imorgon ska jag ner till lab för att ta ett hb1ac, ett långtidssockerprov.. Ska var fastande sen midnatt och får endast dricka vatten... Ja hur ska jag klara de? Inte äta på hela natten? Vad tror barnmorskan att jag gör på nätterna? Det ska bli skönt att slippa gå till MVC i Tibro sen, har bara negativa upplevelser från denna gravidtet där. Otrevligt och nedvärderande bemötande har gjort mig oerhört anti mot att ens fortsätta gå på besöken tiden ut.

Jag är extremt överviktig just nu och det påtalas må ni tro.. Hur jag och bebis mår och känner är inte så noga utan det som vågen visar är det enda som betyder något. Sunt förnuft är som bortblåst nu för tiden, myndigheter ska säga till mig hur jag ska va, känna och göra.
Jag mår bra så låt mig va för f*n!! Hjälp mig ned i vikt efter förlossning då om jag vill det...

Vad hade varit det rätta egentligen? Skulle jag gjort abort, bantat och sen blivit gravid? Så där jättestor planering har ju inte legat bakom gravidteten från början... Så jag vet inte vad som hade passat in i normen. Det jag vet är att mitt BMI på 39 just nu inte är bra...
2012 och du får inte ens vara tjock som gravid...

Kommentarer

  • Lina säger:

    Huvudsaken är att ni två mår bra!! De som säger annat kan ringa mig! jävla skit tant! o du är mycket piggare denna grav än du vart i slutet på dom andra.. enligt mig iaf! så det är nog inte så illa som kärringen vill påpeka.. ! blir så arg på sånt! men du får gärna krysta nu för mossi vill gosa med bebis! <3

    2012-06-08 | 13:34:33

Kommentera inlägget här: