VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

6 juni Sveriges nationaldag

Kategori: Vardag

Ja självaste nationaldagen har ju bjudit på fint väder :-)
Så dagen till ära åkte sommarduken på och syren fick pryda bordet.



Köksfönstret fick lite lila "bollar". Ingen aning vad de heter..



Dagen har varit ganska lugn, åt en festivalbanan på UPPåNER och grillat nu ikväll hos Tage och mamma. Igår var vi på Timbuktu, tog två bilder den kvällen:





Som ni ser sitter vi under paraply :-) Härliga svenska sommar!!

Imorgon ska jag på begravning, kära Elvy har lämnat jordelivet för att återförenas med sin man Gösta.. Jag och Cassandra har valt ut blommor i trädgården som vi tror Elvy kommer uppskatta. Aldrig roligt med begravning men det är nästan så att jag hör Elvy säga: - Det är inte så noga, Malin. ♥ Mycket härlig dam :-)

Ja snart är det inte långt kvar tills vi är fem i familjen, vi har fortfarande inte hunnit införskaffa säng och skötbord.. Jag har sagt nej till att åka till Ikea när löningdags är, så många jag hört om som vattnet har gått eller slempropp  och gud vet vad... Nej fy f*n det vill jag inte vara med om.. Ikea har nåt i luften som gör att det kör igång på nåt konstigt sätt.. Nej det bästa vore om bebisen kunde hålla sig kvar till beräknat datum eller stanna några dagar extra där inne, då kanske vi hinner med ;-)

Imorgon måste jag verkligen göra nåt åt mina rabarber!! De är många och stora och väldigt dags att plocka... Nån som vill ha, otillredda alltså.. Tänkte frysa in en del och sen göra paj och kräm om jag orkar och känner för det...

(Shit, stavade fel på Sverige precis.....Illa....)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: