VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Internationella kvinnodagen

Kategori: Vardag

Om jag kände mig snuvad på konfekten igår så ska vi inte prata om hur jag kände mig idag.. Slutpratat om vädret för det gör ju ändå som de själv vill....

Idag har vi internationella kvinnodagen!!!

Here we go, girls!!!!

Bestäm dig att från och med idag, ta plats och synas! Sträck på dig!


Nu till varför vi firar denna dag. Jämställdhet...
Så länge vi inte är jämställda kommer denna dag att firas varje år. Varför inte dumpa denna dag för att istället kämpa för att alla dagar under året är för både kvinnor och män... Nej vi måste ha dagar, mors dag, fars dag, kanelbullens dag, äggets dag, FNdagen, internationella nalledagen, fettisdagen, våffeldagen, Nobeldagen, värnlösabarns dag, Alla hjärtans dag.
Det finns säkert många mer dagar som jag inte kommer på eller ens vet om att de finns.

Jag vet inte men det kanske är bra med dagar... Vi kanske ska ha mer dagar? Om inte en finns så skulle jag vilja ha en frukostdag! Den dagen skall alltid vara en måndag och alla ska ha rätt till en bra frukost! T.e.x. skolorna skulle bjuda på ett riktigt frukostbord.

Jag skulle utan problem kunna betala frukostfaktura om skolbarnen fick frukost i skolan och det viktigaste, tiden att äta. Kanske vore något att lägga fram till Tibros politiker.



Dagar hit och dagar dit... Jag får nog ge med mig att det är nog rätt bra med dessa under året. Ofta medans jag sitter och skriver dyker det upp nya tankar och jag omvärderar ofta det jag tycker och tänker. Är det att "vända kappan efter vinden"? Eller är det bara jag?


Jag vet en som ser fram emot att bli firad på sin första fars dag i år i alla fall :-) ♥


Nu ska jag bidra med ett förslag på underhållning under Tibros UppåNer!
















Kommentarer


Kommentera inlägget här: