VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Vad fördriver tiden på morgonen när alla andra sover?

Kategori: Vardag

Ja då har jag varit vaken sen 04.48 och vad gör en denna tidpunkt på dygnet?

Jag har inte kommit på något än så det är väl bara att vänta på att klockan ringer. Tisdag har det hunnit bli också(måste uppmärksamma alla veckodagar) det betyder "simmis" ikväll. Med andra ord kallt vatten, halvdålig musik och massa skvaller och allmänt tjöt.
Det bästa av allt är "mellisen" i bastun efteråt.

Vad är det som händer när människor blir föräldrar?
Det ska nuttinutt och pussipuss och gulligull!
Ja, ja, ja alla får vara som de vill de vet vi ju, men ändå. Läste en blogg där frågan var:
Vad vill ni jag ska blogga om?

Vad var svaret? Jo, graviditeten...

Nee, är det sant?
Det mest naturliga som finns, kvinnor har fött barn i alla tider, är det sånt vi vill läsa om?
Jag älskar bloggar där jag får mig ett gott skratt eller en tankeställare. Härliga funderingar och VERKLIGHETEN. Vad är verkligt idag? Hur mår vi idag, i denna värld där den som gjort mest nyttigt under dagen vinner? Och vem vet att det är sant?? Vem vet om den personen mår bra av att "skriva" om det? Nej det vet vi inte, för vi frågar inte utan sväljer allt med hull och hår.

Jag ger mig fan på att de flesta är lika lata, sura, missnöjda och bittra som jag ibland!

Jag bakar inga cupcakes varje vecka.

Jag gnäller över pengar, vikten, håret, kläderna, ungarna, hundarna, bilar, andra människor som stör mig just då, de andra jag stör mig på hela tiden, karlar, samhället, blodprover, vädret....
Ja jag kan nog vara bitter över det mesta,  men är det inte jämt. (Inte när jag sover iaf)
Åsikter är viktigt och utvecklande.

Jag är ingen nuttinutt-mamma.

Jag bakar inte särskilt ofta, det bara kommer massa folk och äter upp det på två röda.

Jag tycker att det är inte så farligt att prata vanligt med barn. Mina har överlevt.

Och framför allt, barn dör inte av att gå i söndagsskolan... Jag OCH mina barn överlevde detta. Även söndagsskolan överlevde tydligen;-)

Snälla, snälla, snälla (Caroline af Ugglas) måste vi kalla det "mellis"?

Oj vad denna lista skulle kunna bli lång kände jag nu...

OOpps.... Klockan är ju 07.00 strax!!

Ni ser!! Blogga fördriver tiden!!

HUNDBILD!!! IGEN...

Ingen annan som vill vara med på bild, fast ska jag döma av korten på dessa två verkar inte de heller vara så intresserade...

Iaf igår när vi solade på altanen och C gjorde drinkar!!!


Täcket är inte till salu...




Kommentarer


Kommentera inlägget här: