VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Synsk nattvandrare på buss med föräldraföreningen!

Kategori: Vardag

Läste i SLA idag att Fågelviksgymnasiet ska köra med provfrukost en månad...
Frågan är om jag är synsk... Jag tycker det verkar vara en kanon idé!
Nybakat bröd???
Fattar ni??!!
Helt underbart!!

Fredag 9 mars 2012 | Skaraborgs Allehanda
Att äta frukost är viktigt
för att få en bra start på
dagen. Fågelviksgymnasiet
satsar nu på att
ge sina idrottande och
resande elever möjligheten
att få i sig en bra
frukost, så att de orkar
med skoldagen.
– Det är efter önskemål från
eleverna på crossgymnasiet
som vi under en månad har
provfrukost. De upplever det
som stressigt att hinna med
att göra egen frukost när de
ska iväg på första träningspasset
strax efter klockan
åtta, berättar rektor Thomas
Blomgren.
Även för elever med
annan specialidrott och de
som reser tidigt hemifrån på
morgonen kan frukosten ge
en extra skjuts åt skolarbetet,
menar skolledningen.
Provar en månad
Under en månad, med
start på tisdag den 13 mars,
erbjuds alla elever på skolan
att ta del av den frukostbuffé
som kocken Carina Andersson
och hennes medarbetare
serverar i skolrestaurangen.
– Det handlar om en fullgod
frukost med hälsogröt,
nybakat bröd, hemmagjord
müsli, egengjorda smoothies,
fil och flingor, som erbjuds
till självkostnadspris, eller
20 kronor.
I går morse var det premiär
för frukosten då
special inbjudna elever, personal
och politiker passade
på att smaka av buffén. De
gav idel lovord till initiativet.
– Det är bra att skolan
erbjuder den här möjligheten
och det smakar som alltid
bra, med nybakat bröd
och nyttiga smoothies, säger
lärare Karin Söderquist
och får medhåll av Céline
Bertrand, som har simning
som specialidrott.
Även motocrosseleverna
var nöjda med premiärfrukosten
på Fågelvik.
– Bra, nu får vi i oss riktig
frukost innan vi börjar
träna, säger Martin Falk,
Anton Wallstén, Jesper Höglund
och Philip Eriksson,
som var de första att ta för
sig av frukostbuffén.
Efter provmånaden ska
försöket utvärderas, men
att döma av premiären lär
det bli en fortsättning. Hur
många som nappar på erbjudandet
återstår att se, men
till lunch serveras det dagligen
600 portioner.
LARS-OLA CARLÉN
Missionskyrkan
Söndag 11.00 Gudstjänst. Hjärtat är fullt av pengar.
Installation Jerry Gegerfeldt. Distriktsföreståndare
Bojestig. Mixturen, Ungdomskören, Musikkåren.
Nattvard. 14.30–17.30 Servering SMU-stugan. Fredag
10.00–11.30 Fredagsmys. Välkommen!
Tibro–Jubberuds samfällighetsförening
kallar till årsmöte 22/3 2012 kl. 19.00 i Swedwoods (f.d.
Tibro kontorsmöblers) samlingssal. Sedvanliga årsmötesförhandlingar.
Efter mötet bjuds det på kaffe. Välkomna!
Styrelsen.
Pingstkyrkan, Tibro
Fre 14.00 Andakt Brittgården. Lör 18.00 Administrationsmöte.
Sön 10.00 Festgudstjänst, Barnkör. Mån
18.00 Stugmöte Lp-kontakten. Ons 19.00 Bön. Se gudstjänsten
på www.tibropingst.se. Välkommen!
Kroppetorps Missionshus
Söndag 11.00 Gudstjänst Anna Sunnergren, sång och
musik Olof Holmlind. Tisdag 18.00 Ekumeniska bibelsamtal
i Ransbergs församlingshem. Onsdag 9.00 Bön.
Välkommen!
Tibro Idrottshistoriska sällskap
Årsmöte tisdag 20 mars kl. 18.00, Tibro IK:s kansli vid
Sportparken. Sedvanliga årsmötesförhandlingar. Vi
bjuder på kaffe. Välkomna! Styrelsen.
Sång- och berättarafton
med Hemlig gäst, Tibro Blåbandsgård den 16 mars kl.
19.00. Servering och lotteri. Alla välkomna! Tibro Blåbandsförening,
NBV.
Studieförbundet Vuxenskolan Tibro
Årsmöte torsdagen den 22 mars kl. 19.00 Ransgården
Fagersanna. Årsmötesförhandling. Underhållning.
Servering. Välkomna!
Föreningen TibroJazz
Årsmöte onsdag 21 mars kl 19.00 på Formidabel,
Kurumsgatan 3 med stadgeenliga förhandlingar. Fika
Välkomna!
DHR Tibro-Karlsborgsavdelning
Årsmöte lördag 17 mars kl. 14.00, lokalen Västra Långgatan
98. Årsmötesförhandlingar, kaffe och smörgås.
Alla välkomna!
Aktiespararna
Skövde Stadshus 2012-03-14 kl. 18.30. Skanska AB,
André Löfgren. Anmälan Per Hall 0500-41 16 20 eller
www.aktiespararna.se
Örlens fiskevårdsområdesförening
håller årsmöte onsdag 28 mars kl. 19.00 i Spethults
skola. Stadgeenliga ärenden. Styrelsen. www.orlen.nu
Tibro Konstförening
Årsmöte måndag 19 mars kl. 19.00 på Ateljé Blocking
med stadgeenliga förhandlingar. Fika Välkomna!
Stickcafé
Lördag 10 mars kl. 14.00 Vuxenskolan. Vi stickar,
pratar och umgås till en kopp kaffe. Välkomna!
Maila eller skicka in er annons, så sänder vi en
faktura. Har ni frågor, ring 0500-46 75 10.
Välj mellan 25 ord 170 kr eller 45 ord 300 kr.
Ange Förening, fakturaadress, placeringsort.
Manusstopp onsdagar 13.00.
Maila till: [email protected].
Föreningsnytt är öppen för ideella organisationer
och föreningar att annonsera sitt budskap.
Föreningsnytt
TIBRO
Frukostbuffé på Fågelvi

Då har det äntligen blivit min tur att nattvandra. Varför har jag valt att nattvandra? Inte är det för att se vad mina barn gör ute på helgerna. Jag hoppas kuna lösa det hemma vid dörren utan en "föräldrar på stan"-jacka. Nej, jag gör det först och främst för att jag tycker det är kul! Detta är dock första gången för mig ikväll.
Nu känns det ju inte riktigt som att vädret är med mig idag så får se om jag träffar på någon ungdom ikväll..
(Ja vet, jag skulle inte nämna vädret mer men det liksom bara blir så).
Kaffe och smörgås har jag blivit lovad iaf så det hoppas jag på.

Varför vill en inte nattvandra?
Jo jag vet, trött, jobbat hela veckan, umgås med familjen, renovera,
slappa, kalas, städa, tvätta bilen, shoppa.......

Men en kväll på 6 månader? Är det så farligt? Jag tycker ju inte det... Sen är det den här föräldraföreningen... Jag har inte varit på ett enda möte, känner att jag har dåligt samvete då jag inte tagit ledigt från jobbet för detta. Men ärligt jobbar alla föräldrar samma tider som mig? Därför det är så mycket folk på ICA när jag åker dit på fredagar... Alla jobbar när jag jobbar!?!
Men en förälder var på infon sist??? Ja, jag håller med Lars Ryefalk KATASTROF!!
Ryck upp er föräldrar!! Ja det är såååå mycket press på oss men kom igen nu, att ha barn är inte en dans på rosor. Har någon inbillat dig det så är det dax att kliva ur bubblan nu! Stå inte där sen och fråga: "Vad hände?"

För då kommer jag säga: "Hur tänkte du nu?"

Mina barn och andras ungar!!

Har en liten rolig idé som jag och syster har filat på lite....




En buss!!!

Kan ni tänka er?!?

Lilja´s Nattbuss!

För finns det nåt vi kan fördriva tiden med så är det att tjöta.
Tänk en buss på torget, laddad med massa kaffe och roliga diskussioner!

Jisses vad kul!!

Avslutar detta inlägg med en hemsk vinterbild på morgonpromenaden.
(Visst är jag en duktig fotograf och mina hundar riktiga fotomodeller?)


Kommentarer

  • Lina säger:

    jaaa!! vi ska bussa hela nätterna!!! gud vad kul! o du är synsk.. nybakat i skolan ;) har du erbjudit dig? ha sköj ikväll! ;)

    2012-03-09 | 20:36:09

Kommentera inlägget här: