VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Europa för hela slanten..

Kategori: Vardag

Då är en helt tom på viktig fakta i huvudet, då en lämnat plats för Europas länder med huvudstäder... Filippa har prov imorgon så vi har rabblat länder och städer så vi är precis koko... Men nu tror jag allt att hon har fått in dem någorlunda. Det finns inget annat sätt än att rabbla för att lära sig dessa j*la Makedonien och Kosovo med mera.. Skopje hit och Podgorica dit!!
Hade vi inte haft en sån blind lärare på min tid som inte såg fusklapparna fara bänk upp och bänk ned, hade jag kunnat Europa och dess länder utantill idag! Tror jag...

Ja imorgon är det dags för nästa läxa, värlsdelarna och lite hav. En kan inte säga annat än att jag blir oerhört allmänbildad tillsammans med mina barn. Bättre sent än aldrig skulle väl en del säga..
Peter konstatera också häromdagen att jag blivit mer sportintresserad sen jag träffa honom, men det vet jag inte om jag tar på mig... Inte så att han mena att jag rör på mig mer för det förstår han ju att det kan ju inte han påverka, utan kollar sport mer.. Ja jag vet inte..

Annars har dagen löpt på bra med raska steg. När jag lagade maten passade Cassandra på att baka en banankaka som vi senare fikade på när Linda kom förbi en sväng. Hon fick med sig en rabarberplanta hem. Tur ingen såg oss när vi skulle gräva upp den:-) Linda, som påstår sig väga mer än mig, ska gräva och jag får liksom bistå med stöd genom att nästan stå på alla fyra.. Linda tror hon gräver på en sten som sen visar sig vara själva roten till plantan.. Vi har så gröna fingrar så det är helt sjukt;-) Nu hade hon iaf grävt ett stort hål till denna ståtliga planta hemma så vi håller tummarna för att den klarar sig trots lite misshandel..

Allt detta och inte en enda bild :-( Jag är verkligen dålig på att ta kort på det roliga... Typ rabarberplantsgrävning... Ha, så kan det vara... Imorgon ska jag med Cassandra till tandläkaren sen måla altangolv...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: