VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Morsdag hela dagen!!

Kategori: Vardag

Vill idag ge alla mammor ett stort grattis på morsdag och framför allt mig själv!!
Jag är verkligen tacksam för att jag har min mamma kvar här hos mig och att jag får chansen att vara mamma till så fina barn som jag har. :-)

Jag är också väldigt tacksam för den respekt mina ex´s flickvänner/sambo visar mig som mamma. Alla kan vi inte älska men att respektera en annan människa kan vara så mycket mer i vissa fall.
Så än en gång mina barns pappor med respektive: Jag uppskattar er verkligen!!

Då till dagens presenter..

Fick detta ståtliga arrangemang idag av mina barn:




Och till min mamma fick det bli en Lilja..


Den passsar väldigt bra in på min altan men doftar så pass på kvällen att jag är riktigt glad att det är dags för den att flytta:-)

En liten dikt också som bara dök upp i huvudet, den säger så mycket:

"Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma

Ett barn som hånas lär sig blyghet

Ett barn som utsätts för ironi får dåligt samvete

Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende

Ett barn som får beröm lär sig att uppskatta

Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa

Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet

Ett barn som får uppleva trygghet lär sig tilltro

Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig att känna kärlek i världen"



Kommentarer

  • Mamma säger:

    Tack Malin ! Fint skrivet utav dig det tror jag de uppskattar. Det handlar mycket om att man ska respektera varandra för den man är . Tack än en gång för den vackra doftande blomman.

    2012-05-28 | 07:09:50
  • Lina säger:

    Amen! o tack gode gud för braiga systrar! <3

    2012-05-28 | 09:09:46

Kommentera inlägget här: