VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

2 oktober 2012

Kategori: Vardag

Började dagen med hund uppfostran av min snart 6-åriga tik. Hon har en förmåga att rusa ut när vi öppnar dörren och detta har exalterat den senaste tiden. Ja hon ser varje tillfälle som en framgång när hon lyckas utan påföljd.. Men idag gick inte den då matte var på alerten. Det tråkiga var dock kampen som blev efter om ledarrollen för denna hade hon tänkt och ta idag. Efter några dramatiska minuter så har hon förstått att matte hade visst tid med detta idag..
Det var just tiden som gjort att hon har kunnat rusa ut genom dörren, kasta sig ur bilen och rensa soptunnan.. Alla vettiga människor förstår ju vad detta betyder.. Alldeles för lite aktivering.. Så nu har jag bestämt att jag ska börja klickträna! Provat på Boston någon gång så där men blev mest frustrerad så det lades på hyllan.. Det får bli att investera i en klicker idag och prova kanske på öppna träningen imorgon.. De flesta på hundklubben har väl klickat in sina hundar förmodar jag ;-)

Annars idag så blir det en kopp kaffe hos Ivarsson på förmiddagen och en fika med Anna på eftermiddagen :-) Har förtillfället riktigt trevliga människor omkring mig som förgyller min vardag. Känns härligt:-)
Ja så nu när jag har badat hunden så väntar jag på att Thyra ska vakna så vi kan äta frukost och sedan gå ut en sväng, märker att jag blir väldigt slö av att vara inne hela dagen. Men jag var ju på box igår och det gör att jag har energi nästan hela veckan! Kan inte fatta att jag tyckt träning är tråkigt.. En blir ju som en helt ny människa av att slita så svetten bara sprutar:-) Jag är sjukt stolt iaf över att jag och Kicki hänger på och fixar det mesta under denna långa men så roliga timme. Igår skratta jag så jag fick ont i magmusklerna:-) Skottkärra var inte våran grej alltså men till jul kanske vi kör den galant, vem vet..

Nej hon verkar inte vilja vakna den där lilla så jag får nog ta och äta frukost själv.. En blir hungrig också av att träna :-) Fast hungrig har jag ju å andra sidan alltid varit så... träna mer än du äter är det som gäller, svårt att lära sig men det ska nog gå.. Eller?

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Då finge jag träna dygnet runt!! Åh boxen låter ju fantastisk...får nog allt bege mig till det där gymmet idag minsann!!!!

    2012-10-02 | 09:38:41

Kommentera inlägget här: