VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

måndag och oktoberlov

Kategori: Vardag

Måndag morgon och oktoberlov, då bokar jag in tandläkarbesök :-) Skulle vara smidig och ta två flugor i en smäll men tyvärr hade jag inte riktigt koll när folktandvården ringde. "Ja måndag 9.10 går bra, vi har vaccination 9.30 på BVC" Nej Malin på torsdag ska vi till BVC.. Ja gjort e gjort.. Skönt att komma upp, om det nu hade varit så att den lilla hade varit vaken med. Tänkte först att jag inte behövde ställa klockan, det var väl tur att jag gjorde de.. Hon sover som en stock.

Idag ska vi på babysim också. Lite nervös tror jag men vet inte varför. Har ju gjort detta med mina andra töser också och det gick ju fint.. Ja en är rätt barnslig ibland, nervös för babysim... C ska följa med som moraliskt stöd;-) F ville inte se när vi "doppa" ner T under vattnet! Tyckte hon lät otäckt.. Ja vi ser saker på lite olika sätt tydligen:-)
Det gäller väl det mesta som gäller barn, det finns sjukt mycket åsikter om hur barn ska skötas och uppfostras. Rent bondförnuft verkar vara den svåraste biten idag..
Jag vill ge en eloge till de mammor och pappor med barn som inte sover på natten utav olika anledningar, t.e.x. kolik. Jag har själv jobbat natt med skrikande barn och vet hur frustrerad en kan bli. Så är mycket tacksam för de timmar jag får sova på natten. Får jag inte sova på natten så sover jag på dagen tillsammans med mitt barn. Kanske prioriterar bort besök, städ eller något annat oväsentligt. Jag är ju trots allt mammaledig.
Såklart alla trötta mammor får klaga, alla är vi olika och klarar olika mycket så är det ju men jag vet hur det kan vara och då kunde jag gå hem och sova efter en sån natt...

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Mysigt med babysim!

    2012-10-15 | 10:05:44
    Bloggadress: http://hasselqvist.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hur tänkte du nu kvinna??? Fast å andra sidan får du ju besöka vackra tibro innestad två ggr i veckan i alla fall!!
    MM stötta var ordet!!
    Puh! Varför kan dom inte bara älska varandra med vacker röst hela dagen å laga mat till sin gulliga mamma!!!
    Trevligt med babysim! Blir det för vår baby oxå...mycket tidigt gott men den ska väl lära sig i tid att kylas ner i tibrobassängen...brrr!!!!

    2012-10-15 | 11:08:48

Kommentera inlägget här: