VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

tisdag aldrig mer!

Kategori: Vardag

Snälla jäkla skit dag ta slut då! Puh vilken dag måste ja säga.. Börjar dagen med att sätta igång larmet ute hos pappa så både husvakten och lillebror nästintill stod givakt i sängarna..
Mitt i allt ringer ju securitas och undrar vad som händer.. "Det är bara dottern till de som bor här som låser upp dörren men larmar inte av. Inget konstigt" 
 
 Tar lite kaffe när kaoset har lagt sig.. Kollar klockan och båttom bråttom!! 9.42!! Tid hos vetrinären 9.45!! Tur ska en ha. Katten sitter redan i buren!! Iväg och svär halva vägen tt jag aldrig kan vara i tid när det väl är inbokade tider.. Framme och vägt in den lilla katten på strax över 5kilo så dröjer det ett tag till innan det är vår tur.. Oj oj det var visst inte ett sår efter ett slagsmål som jag trodde utan en mycket kraftig öroninflammation.. Stackars missen som för övrigt skötte sig bra tills han tröttna och skulle döda både mig och djurskötaren.. Då fick han en spruta. Hade ja då vetat vad kalaset skulle kosta så hade jag låtit Mulle döda djurskötaren och skyllt på självförsvar.. Ja efter en utskällning av de så rara killarna som för övrigt behövde nästan två timmar för att få bukt på öronen tackade jag för den visuella misshandeln och släpade mig ut därifrån.. Bärandes på nu mer pappas dyrgrip.. Nu kan vi kalla Mulle för den dyra raskatten.. Jisses!! Desto trevligare personal desto dyrare.. Ja två tusen senare är jag en erfarenhet rikare.. De bad iaf om ursäkt för att de inte hade sagt något om kostnaderna.. mmm... Ja jag låter det vara okänt för pappa tills han kommer hem.. Kanske inte ska nämna att jag känner mig lurad för då kanske de stackars killarna får det jobbigt.. 
Nån som vill byta tisdag med mig??? 
Nej ja tänkte väl det.. snart är den slut oxå och kommer aldrig igen..  Lite trevligt har jag haft idag iaf. Fikat hos Jonny och Marquz hade gjort äppelpaj. Där hade jag ju tur faktiskt;-) Sen fick jag riktigt lyckorus när Filippa och Cassandra får ledsna Thyra att fullständigt kikna av skratt. :-)
Ja nu ska jag försöka sova till mig lite mer tur.. Imorgon blir det nog blogg från datorn tror ja.. Detta tar alldeles för lång tid.. 
 
Kram till alla ;-) 

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Var allt lite orolig för dig igår!! Kände liksom på mig att du hade en sdär bra dag!! Jag hade kunnat byta några timmar med dig i alla fall *s*

    Svar: Ja visst e de skit ibland men det precis som om de måste va de ibland..
    LillaLilja

    2012-10-10 | 09:00:50
    Bloggadress: http://alltdetdrviktigaochenmassaannatskrp.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: