VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

onsdag morgon

Kategori: Vardag

Vaken tidigt idag, precis svart ute lite scary faktiskt.. Kollar efter halloweenutstyrsel då vi är bjudna på Halloweenfest :-) Sen ska ju barnen ha lite party också, fullt upp den veckan kan jag meddela. Ja det finns så mycket roligt så jag vet inte vad jag ska välja.. Har ett önskemål men en vill kanske inte slänga ut flera tusen på kläder för en kväll..
Det räcker gott och väl att jag blev rånad av Tibro handbollsklubb igår... De har avsatt en enda dag, på lovet, för prövning och beställning av klubbkläder. Kanske är några stycken som åkt iväg på semester eller till släkt längre bort eller what ever.
Imorgon blir det Cassandras 4:de träning så ja vi känner oss jättesäkra och köper en jacka och byxor för 780:- som btw ska vara betalt senast 21 oktober. Det kallar jag dålig framförhållning!! Ger inte en chans för folk att hinna få lön en gång utan betala nu bara.. Dåligt tycker jag.. Ja och ingen information om att ska en ha luvtröjan ska den betalas på plats.. "Men du kan väl åka fram och ta ut pengar?" NEJ!! det kan jag inte!! Men du kanske kan "köra fram" mig så jag kan hämta ut pengar. J*la idioti måste jag säga!!
Dålig stil av en klubb som hållit på så länge och ändå ska sätta vissa på "pottkanten" Skandal! Hade det inte varit för C tycker det är så roligt så hade jag gett dem fingret igår. Inte för att vi inte kan betala dressen utan för de som inte kan.. Att en ideell förening ska stå för viss mobbning är illa anser jag. Har själv varit ansvarig för klubbkläder och bland det viktigaste är att ge alla en chans till att kunna köpa dessa.
Det är viktigt för barn inte ska känna utanförskap. Blä för oss vuxna ibland alltså..
Ja så efter att C har börjat handboll så har vi nu en räkning på 1080:- att betala innan 21/10, ja 300 av dem ska jag ju betala på torsdag. Rimligt... Den 25/10 får vi reda på träningsavgifter och dylikt också. Det vill f*n till att hon fortsätter i handbollen nu alltså.. Ja nog om det.. Blir bara irriterad och det är ju dumt...

Igår kom pappa hem från USA och det gick fint med beskedet om katten. Nu fick en klappa den försiktigt för han är rädd om den "dyra katten" :-) Skönt!!
Så jag överlevde men hann inte stava nåt... Visst är det konstigt när en ska göra något själv så blir det inte av liksom.. Ska försöka komma ut idag istället..
 
Igår kom Filippas stövlar och de var riktigt fina och sköna att tralla runt i, dock något stora för mig men.. :-) Värt varenda krona var de iaf.  
 
 
Slängde ihop en sockerkaka med blåbär och vit choklad igår så Mike och Jerne fick nåt till kaffet. Blev en bit över så jag får nog ta och bjuda på den till elvakaffet idag:-) 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Förstår vad du menar!!! Det är illa för alla vill ju ha de där kläderna å faktiskt så kan de ha både bättre framförhållning och bättre priser, så svårt är det inte om man anstränger sig lite!!! Finns jättemånga som inte har råd å det är illa!!
    Det märks så väl de där skillnaderna då!! Och vad händer i långa loppet....de barnen hamnar utanför å på gatan..för de inte har råd å bli en sportfjant! Det är synd å skam å nu svamlar jag bara för mina ungar vägrar ju nån form av idrott...nej förresten de vill bara dansa, det är ju oxå sport! *s*
    Vd skrev du mer...ja just det tur det där med katten...å ut å stava med dig kvinna!! Sen måste du sluta skämma bort de där micke å jerpa eller vad han hette!! Dom borde baka åt dig !! PUSS

    Svar: Haha du fattar ju precis vad jag pratar om liksom:-)
    LillaLilja

    2012-10-17 | 10:50:52

Kommentera inlägget här: