VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

förmiddag blev middag och sen kväll

Kategori: Vardag

Detta inlägg har jag påbörjat säkert tio gånger idag.. Det blir förmodligen inte skrivit ändå.. Vissa dagar e de så.. Inget som vill skrivas ned liksom..  
 
Tänk att ett litet telefonsamtal kan ändra allt så enkelt. På 2 minuter och 55 sekunder vände det och nu kokar jag så där lite lagom för att kunna skriva några rader. Först vill jag veta vad som ingår i underhållsstödet. om det innefattar  allt så för h*lvete höj den så kan vi börja snacka sen. jag måste kolla upp detta... 
 
Så nu har jag läst om det och tyvärr alla föräldrar där ute som tror ni kan betala er fria: Skit på er!! 
Gemensam vårdnad betyder gemensamt ansvar så är det inte intressant så skriv inte på och/eller gift er inte. jo för är en gift så ingår tydligen allt det där automatiskt.. Kommer från bibeln vad jag vet och den följer vi tydligen.. "Är ni ogifta måste vi bevittna namnteckningen" "Vad skönt att ni var samboende när barnet blev till" Vilken idioti...  
 
Ja när har en då ansvar för sina barn och det som händer runt omkring? Finns nog rätt många svar och åsikter om det men jag tycker INTE att det ALLTID ska vara jag som är med på allt. Men eftersom jag är en sån supermamma så tar jag mig i kragen och åker iväg på föräldramöte!! 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Världens bästa mamma Malin! Du kommer ha igen det i framtiden, då får andra som inte fattat hur delaktig man är i sina barn stå där med mössan i handen! Puss
    *extremt långsamt föräldramöte btw...* Synd jag inte visste du satt på andra sidan! Hade jag bytt!!

    Svar: Med mössan i handen var ju för gulligt uttryck!! :-) Jag ångrade inte att jag åkte för vi har en sån rolig klass och extremt bra lärare!!
    Synd att du inte kom till oss, du hade passat som handen i handsken ;-)
    LillaLilja

    2012-09-18 | 21:34:30
  • Anonym säger:

    Ibland måste man ju tyvärr bara bita ihop :( kan tänka mig vilken supermamma du är!!!

    Svar: Ja bita ihop e melodin, för som Gunilla säger de får tillbaka någon dag. Och som sagt det var ett trevligt föräldramöte med skratt, kaffe och smörgås :-) Information var det ju med :-)
    LillaLilja

    2012-09-18 | 22:16:03
    Bloggadress: http://hasselqvist.blogg.se/
  • Lina säger:

    Du kommer ha igen det.. Dock finns de föräldrar som bryr sig föööör mycke och aldrig vill dela med sig av möten, BVC mm.. Lagom är bäst ;)

    Svar: Ja jag vet.. Att de aldrig kan va lite lagom liksom..
    LillaLilja

    2012-09-19 | 12:16:22
    Bloggadress: http://Norpanss.blogg.se

Kommentera inlägget här: