VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Funktionsnedsättning eller bara tjock?

Kategori: Vardag

Nu en liten fråga. Är övervikt ett handikapp? Eller en funktionsnedsättning? 
 
Jag jag kan ju tycka det ibland, för det mesta blir lite jobbigare som överviktig. Jo jag  vet det.. Ni som inte varit överviktiga kanske har svårt att förstå men gravida kan ju kanske känna igen sig lite.. Visst är det lite tråkigare att prova kläder i provrum.. Visst känns det lite konstigt att vissa stolar på resturanger säger "Ät gärna men inte här" med storleken på stolen.. Ja jag har även legat i nästan 40 graders värme och undrat hur jag skulle överleva och då fick för mig att det är lite jobbigare att vara för tjock.. Det är ju egentligen ingen som vill vara överviktig men av olika anledningar så är vi ett gäng som är det och tur för alla er dietister och hälsocoacher annars hade ni suttit på pottkanten.. 
 
Slutsats: Det är jobbigt att vara tjock och det är ännu värre att försöka bli av med det när en inte orkar någonting. Men det är värt besväret tror jag. 
 
Det jag egentligen hängde upp mig på från början var att idag såg jag en bil på handikappsparkeringen utanför Netto och tänkte.. Vad dumt att försöka komma in i den bilen med funktionsnedsättning när dörren blir mitt i kundvagnshuset.. Får personen tänka på nästa gång att backa in liksom.. Undra hur denne har krånglat sig ur... Ja tankarna for runt där i huvudet på mig tills ägaren kommer ut... Ja en fet skata som bara inte orka parkera på en annan parkering eller såg sig själv som handikappad.. Vad vet jag.. Irriterad blev jag iaf att jag hade ägnat tid och energi åt att fundera på detta fenomen.. 
 
Jag ska iaf prova hur det är att komma i och ur bilen från den parkeringsrutan nån dag. Inte för att jag är för fet för att parkera på en vanlig ruta, utan för att ev. kommentera ev. problem för Netto. 
 
Jag är verkligen dagledig på riktigt känner jag.. Civilpolis nästa... Herregud... Behöver nog allt sova ett par timmar och hoppas det rättats till snart.. Hjälp mig annars..  

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Men absolut jag fattar verkligen hur du tänker! Har man inte varit eller är överviktig vet man inte, samma som har man aldrig varit benig vet man inte hur det är heller! Ännu värre är när en man försöker förstå en kvinna...har du itne varit där fattar du inte *s*
    Det jag ville säga i alla fall är att det är ett helvete att röra sig när man är tjock, så lätt att hamna i den där onda cirkeln.....det är sååå lätt att låta bli!
    Sen gillar jag ju att vara tjock, jag tycker att tjocka människor är skitsexiga! Så varför tänker man..lite tjock är bra..men när man ligger på en hundra kilo kanske, då är det ju hälsofara liksom!!
    Vi kan hälsocoacha varann...fr du kommer visst nu! Ses snart!! Nu hann jag ju inte blogga själv...grrr

    Svar: Ja hälsocoacha varandra absolut!!
    LillaLilja

    2012-09-20 | 09:19:55

Kommentera inlägget här: