VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Hastighetsbegränsningar

Kategori: Vardag

Ja nu har jag råkat ut för det flera gånger... Att folk tycker alla andra kör för fort på deras gata... Nu finns det säkert de som kör alldeles för fort och det är ju inte bra. Ett å tre så kommer det ett barn eller djur i vägen och olyckan är ett faktum. 
 
Klart ingen får köra för fort på min gata.. Får inte ens köra på min gata.. Inte gå heller... Jag äger ju min gata, det är ju jag som bestämmer på min gata. För på min gata i stan bor det en tant som... (bara så där )
 
Precis som T som äger all skog han ser från sitt köksfönster och då också all svamp som växer i den. Han kan iofs dela med sig till grannarna, typ en granne har dem. Ja men visst är det så, eller? Ja på nåt sätt så blir vissa saker våra egna bara så där.. Typ samma sak som så har vi alltid gjort och kommer alltid att göra... mycket intressant det med.. 
 
Jo men vad är de då som gör att på min gata kör ni f*n inte fortare än kryp, men jag hinner bromsa om jag kör i 50 på andra gator.. Säg nu inte att du aldrig skulle köra fort på en gata som det finns/bor barn på för då ljuger du.. Det har förmodligen alla gjort, utom eventuellt Tage.. Men det ju bara för att han mår illa när det går för fort;-) Nej Tage är ingen sköldpadda fast en skulle kunna tro att han velat vara det ibland.. Tänk att gå runt med huset på sig heletin.. :-) 
 
Har faktiskt börjat tänka på att släppa på gasen, höll endast 40 till häggetorp idag och då hade jag j*ligt bråttom och vad hände? Jo jag kom för sent... Men det löste sig och på vägen hem höll jag 30:-) 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Jag har aldrig never ever kört för fort på någons gata!!
    Å det är fan dagens sanning!!!

    Svar: Ska se till att du kommer dit du med ska du se:-)
    LillaLilja

    2012-09-07 | 15:56:41
  • Anonym säger:

    ;)

    2012-09-13 | 15:24:40
    Bloggadress: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här: