VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

lördag 1 september 2012

Kategori: Vardag

Lördagen har hittills inneburit städning.. Alltid ska jag göra saker inomhus när det är fint väder... J*la märkligt.. 
C´s garderob är nu städad och Thyras byrå fullproppad.. Ja kläder har mina barn iaf men när de ska nånstans så finns det inte ett klädesplagg att ta på sig.. Måste vara ett tjejproblem det där för Peter verkar inte ha detta bekymmer.. 
Ja så då är det min och F`s garderob kvar att rensa för att kunna fylla på med nya härliga höstkläder. Inte för att jag vill att hösten ska komma men är rätt trött på sommarfärgerna faktiskt.. Känner för brunt, svart, rost, grönt, orange och gult kan va rätt snyggt.. Och stövlar!! Vad jag saknar stövlar! 
 
Igår var det kalas för hela slanten vill jag lova, vi var ju i bingoskogen. Alex fyllde 10år så han bjöd på smörgåstårta(som han inte tyckte om) och tårta farmor hade gjort efter hans önskemål. Underhållande kväll blev det tillsammans med familjen Ogeby :-) 
 
Nån matfestival blir det inte för oss idag, både jag och P hatar skiten så barnen fick åka med mormor. Vi ska äta på Sibylla. Behöva stå i kö för en liten smakbit och folk överallt, nej då kan jag vara hemma och måla fotoramar. 
 
Försöker bli färdig med matsalsrummet men det har liksom hängt upp sig.. Jag kommer inte vidare.. Jobbigt det där för nu vill jag ju börja med Thyras rum då väggorden kommit.. Men vem säger att en måste vara färdig med en sak för att få påbörja ett annat projekt... ;-) 
 
Pappa är i Höör utan mig i år, fy vad jag är avundsjuk... Men nästa år är det min tur igen:-) Höör har liksom blivit min och pappas grej.. Då röjer vi för hela året och hela Skåne :-) 
 
Nu kom maten!! :-) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: