VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Jobbhelg!!

Kategori: Vardag

Och då ska det snöa?! Som de troende skulle säga "Gud har en mening med detta". Nej klart inte de religösa tror Gud står för vädret men ändå.. Varför nu?? Har ju haft snö hela vintern vad jag vet.. Roligaste är ändå att se kommunen ändå sopa gatorna. Gör nåt annat tills snön vill försvinna kanske.. Nej ska inte gnälla på Tibro kommun, de får rätt mycket påhopp har jag sett de senaste i tidningen. Men snälla.. Vad gör det så svårt att kolla upp fakta innan de skriver insändare... Blir så pinsamt på något sätt. 
Att arbeta rak vecka inom vården skulle vara något glidarschema är jag väldigt skeptisk till.. Glider största delen av befolkningen då som arbetar. Är ändå inte mån-fre 40h/vecka rätt vanligt. Är det någon som arbetar så som tycker att det skulle nog kunna läggas på några dagar till.. Alltså vem glider mest? Den som arbetar mån-fre eller den som gör lör-sön? Jag fattar inget. Vilken rent av idiot som skriver ut i tidningen också och offentligör sin dumhet. "Mycket ska en höra innan öronen ramlar av".
Sen den stackaren som klagar på politikerna som drar in fem gymnasieutbildningar.. Det är nästan lite taskigt att lägga den insändaren samtidigt som det är med en artikel om varför det dras in.. Jag tycker det är bra att de minskar på utbudet. När blev det lönsamt att gå med minus i budgeten. Det är nyttigt för ungdomarna att söka utbildningar på annan ort. De hade ändå en bra motivering till varför, förutom faktan liksom.
 
 Vi förändrar vårt programutbud för att kunna bibehålla en hög kvalitet på våra övriga gymnasieutbildningar
 
Under den senaste femårsperioden har antalet elever i gymnasieåldern minskat med 30 procent i hela Sverige och som en direkt följd av detta har även antalet sökande till Fågelviksgymnasiet minskat med cirka 25 procent. Några av skolans utbildningar har haft mycket få sökande och gymnasieverksamheten har gått med underskott både 2011 och 2012.
 
 
Nu är det bäst jag hoppar iväg för det är verkligen hög tid att jag åker till jobbet nu med sommardäck på bilen... Tjing!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Håller med dig!
    Om allt! Du är en klok kvinna du minsann!!

    2013-04-20 | 10:59:31

Kommentera inlägget här: