VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Måndag 13 maj

Kategori: Vardag

Måndag idag och jag har jobbat helgen. Ska ju verkligen inte klaga på mitt schema. :-) Idag är jag ledig men planeringen är någorlunda full. Skönt att få det mesta gjort på måndagen så en kan göra vad en vill de andra dagarna. 
 
Våren blommar för fullt ute och jag har börjar gräva fram nya land. I år ska vi flytta trädgårdslandet och passar på att dela in det i olika "pallkragar". Blir båda snyggt och mer lättarbetat. Så igår satte P om tråden till gräsklipparen så jag fick en fyrkant, där får jag härja bäst jag vill tydligen :-) Snäll han är.
 
Det kommer bli ett långt land som ramar in. Där hade jag tänkt mig jordgubbsplantor och bönor. Sen blir det ett eller två potatisland. Sen ska jag göra plats för: Sallat, dill, persilja, broccoli, zucchini, rädisor, morötter, sockerärter, luktärter, tomat, gurka, brudslöja. Ja det är säkert mer men kommer inte på mer så här på rak arm. :-)
 
Ja det blir inte mycket bloggande längre. En av anledningar är ju att appen inte fungerar ordentligt och då måste jag sätta mig vid datorn och där sitter jag inte alls ofta längre. 
 
Idag är anledningen ett par skor till Thyra. Hon ska gå hela tiden nu mer så ett par bra lära-gå skor är prio ett idag. Så nu ska jag först smörja in hennes fötter i olja och sedan ställa henne på ett papper för att sedan mäta hur stora de små föttera är. :-) Har bestämt mig för ett par goggisar. Det är ju bra för det finns ju en uppsjö av fina skor. 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Finns ju så massa fina skor till småflickor!! Både fina å bra!!! För tänk vad viktig starten är liksom!!!
    Heja dig i din trädgårdsplanering!!! Jag vill oxå gräva land....undrar om min kille börjar skrika åt mig då?? Well det kan jag väl ta! En 10 del av ditt borde jag kunna få till *s*

    2013-05-13 | 10:33:48

Kommentera inlägget här: