VÄLKOMMEN TILL LILLA LILJA!

Tidig morgon

Kategori: Vardag

Vaknar runt 05.00 och är pigg så inte en sekund kan jag ligga kvar i sängen. Bara upp och just idag var det inredning som gällde. Tog närmare bestämt tills nu innan beställningen gick iväg på nya gardiner till köket. Nästan 3 timmar! Ja det finns så mycket men nu har jag bestämt mig hoppas jag. Takskena hoppas jag kunna montera trots spotlightsen i taket.. Sen blev det till slut vita blanka längder.. Har svår tapet som ställer till det lite med färgerna så favoritgardinen fick jag vara utan till våren... 
 
 
Annars så har jag fastnat för ett nytt djur.. Sländan.. 
 
Så bland ugglor och hjortar blandar jag även in en slända i soffan:-) Kunde inte heller låta bli denna söta fotoram!!
 
Svårast är nog ändå att få till belysning i källarfönster.. Speciellt när gillestugan har SJU stycken!! Alltså inte nog med att det är "gluggar" med begränsad fönsterbräda så är det ojämnt antal fönster också! Finns ju inte en uppsjö utav fönsterlampor på fot i ministorlek heller kan jag ju meddela.
Många källarfönster är granskade, det är dock inte för många som fått till just detta enligt min smak.. Hittade ett hus som hade snygga lampor och tur ska en ha att det var en arbetskollega som bodde där! Informationen är inhämtad om inköpsstället:-) 
 
Annars gapar jag nästan varje dag att det är lättare att jobba än att vandra runt här hemma hela dagarna och ta hand om allt. Ja to-do-listan blir ofta lite för lång varje dag och ibland blir endast en tredje del gkort och ja då kan jag bli lite frustrerad.
Var på jobbet igår och det verkade vara som vanligt. Lättade upp stämningen lite med en vild diskussion och lite alla-hjärtans-daggodis.
 
Ja det var ju den där to-do-listan då.. Dax att sätta fart!!
 
Dagens to-do:
  • Morgonpromenad
  • Tvättstugan
  • Mäta för takskena
  • Ordna ned takskena från Södergatan
  • Kolla efter ljuslykta med slända 
  • Sortera ut babykläder
  • Få i sängkappan 
  • Candela
  • Förr&Nu
  • matsedel/handlingslista för nästa vecka 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: